- Phonero gjorde det trygt å bytte
Å få folk i arbeid er jobb nummer én for tiltaksbedriften Aspekt Hustadvika i Møre og Romsdal. Skreddersydde mobiltjenester gjør oppgaven enklere.
Vi har mange avdelinger og er lokalisert på to steder som ligger 25 kilometer fra hverandre. Uten gode kommunikasjonslinjer ville det blitt krevende å drive virksomheten vår på en effektiv måte.
Erling Hustad
Daglig leder i Aspekt Hustadvika
Han styrer en bedrift med 18 fast ansatte og 64 arbeidstakere som er på ulike tilrettelagte tiltak. Noen skal ha arbeidstrening for å komme seg videre i arbeidslivet, mens andre har et fast jobbtilbud her. Bedriften produserer utemøbler, paller og emballeringsprodukter i tre. Oppdragsgivere er både NAV og Hustadvika kommune. Via en nettbutikk selger bedriften gaveartikler til næringslivet med kjøpers logo eller dekor.
- Mennesker som står utenfor det ordinære arbeidslivet, får en meningsfylt hverdag gjennom oss. Mange får arbeidstrening og erfaring som gjør at de finner seg jobb på egenhånd, sier Hustad.
Enkelt å bytte
Bedriften har tidligere hatt mobiltjenester fra Phonero, og etter et kort opphold hos en konkurrent, har de nå kommet tilbake.
Hustad berømmer måten Phonero gjennomførte omleggingen på. Ansatte fikk god opplæring i å ta systemet i bruk.
En medarbeider fra Phonero var dessuten til stede hele dagen da porteringen fant sted, klar til å løse eventuelle problemer som måtte oppstå
- Phonero gjorde det trygt å bytte telefonileverandør. Vi hadde nok ikke våget å gjøre det uten noen å holde i hånden underveis, sier Hustad.
Bedre dekning
Han sier returen til Phonero er et resultat av gunstige priser, smarte løsninger og god oppfølging. Bedriften har fått et velfungerende bedriftsnett med sentralbordfunksjon. Dekningen hentes fra fibernett som er koplet opp til mobilnett i bedriftslokalene.
- Det er en krevende operasjon å bytte ut telefonitjenestene i en virksomhet som vår. Vi trengte et enkelt og effektivt sentralbordsystem og brukervennlige prosedyrer for å kople på nye brukere. Dessuten omfatter leveransen private mobiltjenester til våre ansatte. Gunstige betingelser ble derfor ekstra viktig, sier Hustad.
Phonero løste også utfordringen med å etablere god mobildekning på hovedkontoret i Hustadvika. Det tidligere slakteriet har tykke murvegger som hindrer mobilsignalene. Phonero installerte signalforsterkere og sørget for lik mobildekning i hele bygget.
Vi har fått en enklere, mer effektiv og rimeligeretelefoniløsning – og ikke minst en sømløs overgang, sier Hustad.
Følg oss på sosiale medier