Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Nå slipper sjefen å være sentralbord

Daglig leder i El-Installasjon ble passe lei av at alle anrop til bedriften havnet hos han. Phoneros Bedriftsnett ble redningen.

I perioder ble jeg sittende altfor mye i telefonen og svare på oppringinger fra kunder som skulle ha kontakt med en av våre montører. Med automatisk sentralbordløsning har jeg fått frigitt mye tid. Nå kan jeg skape inntekter i stedet for å snakke i telefonen.

Bjørnar Leth
Daglig leder i El-installasjon

Han leder El-Installasjon i Horten, en virksomhet med åtte montører og to lærlinger. Far til Bjørnar, Eugen Leth, startet bedriften for 20 år siden. Nå er far blitt installatør, mens sønnen er blitt sjef.


Kamp om kunder

Ifølge Bjørnar Leth er det en arbeidsfordeling som fungerer fint. Han trives i en travel hverdag som blant annet består av å regne på anbud, fordele oppdrag og holde orden på økonomien. Nedgangstider i byggebransjen har skapt utfordringer også for hans bransje. Kampen om oppdragene har hardnet til. Men heldigvis har El-Installasjon flere bein å stå på.

Montørene i El-Installasjon tilbringer det meste avarbeidsdagen ute i felten og er helt avhengige av mobiltelefonen.

- Vi leverer el-montasje til både gamle og nye boliger, leiligheter, samt industri- og næringsbygg. Dessuten tilbyr vi smarthus-installasjon, som gir huseiere muligheten til å styre eget strømforbruk og tilpasse seg prisvariasjoner i strømmarkedet. Kundene våre finnes i store deler av Vestfold og helt ned til Grenland, sier Leth.

Billigere og bedre

Det var en kombinasjon av gode telefoniløsninger og gunstig pris som gjorde at El-Installasjon nylig valgte å bytte til Phonero. Den automatiserte sentralbordløsningen til Phonero ble prikken over i-en.

- Sentralbordfunksjonen passer oss perfekt. Mens jeg før fikk nesten alle henvendelsene til firmaet på min telefon, blir kundene nå sluset til den personen de skal ha tak i. Vi har ett hovednummer som tar imot alle samtaler. Med et tastetrykk velger innringerne hvem de vil snakke med. Det er blitt enklere for alle parter. Kundene kommer fortere fram til den de skal ha tak i, og slipper å stå i telefonkø hos meg, sier Leth.

Sentralbordløsningen er blant produktene som Phonero får mest skryt for.

Det er svært gledelig at vi kan bidra til høyere effektivitet og økt omsetning for våre kunder. Stadig flere velger å jobbe som El-installasjon og fokusere mer på sin kjernevirksomhet. For at kundene skal komme raskt i gang tilbyr vi gratis opplæring og setter opp løsningen etter den enkeltes behov. Dette sikrer at de umiddelbart kan frigjøre tid og heller konsentrere seg om det de mestrer aller best.

Asle Flottorp
Business Manager for Bedriftsnett i Phonero.

Med telefoniløsningen til El-Installasjon fulgte også en større datapakke, noe som kommer godt med når ansatte i felt skal dokumentere oppdrag og rapportere utført arbeid via mobiltelefonen.  


- Våre medarbeidere er stort sett ute på jobb og sjelden innom kontoret. Det meste av kommunikasjon skjer med mobiltelefonen, og da er det viktig å ha brukervennlige løsninger. Det har vi fått med Phonero, uten at vi betaler mer enn vi gjorde før vi byttet leverandør, sier Bjørnar Leth.

Følg oss på sosiale medier