Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Tre kommuner fant tonen og ble Lillestrøm

Etter en vellykket sammenslåing, er den nye storkommunen Lillestrøm i sitt livs form.

Lillestrøm kommune er resultatet av en sammenslåing av de tre kommunene Fet, Skedsmo og Sørum på Nedre Romerike. Resultatet er blitt en slagkraftig bykommune med 90.000 innbyggere. Lillestrøm vokser raskt og er idag Norges niende største.

Med 9500 ansatte er kommunen en av de største arbeidsgiverne og en motor i regionen. En annen viktig drivkraft er Forskningsparken Kjeller, som huser et av Norges største forsknings-, innovasjons- og teknologimiljøer. Sammen er de bærebjelker i utviklingen av framtidas Lillestrøm-region.

Effektive kommunikasjonskanaler er uvurderlige når tre kommuner skal sveises sammen.

Nye Lillestrøm var bare ni måneder gammel da den senhøstes 2020 valgte Phonero som ny leverandør av telefonitjenester.

– Vi har fått brukervennlige og skreddersydde løsninger som vi er godt fornøyd med. Aller viktigst er nok Phoneros personlige service. Den er førsteklasses, sier Pål Espen Jeppedal, som er ansvarlig for telefonitjenester i Lillestrøm kommune.
Pål Espen Jeppedal, her sammen med skole konsulent Elisabeth Andersen på Kjellervolla skole.

SMERTEFRI OVERGANG

Jeppedal holder oversikt over et omfattende kommunalt telefoninett, med 3241 mobilabonnenter, samt 108 hovednummer med skreddersydde sentralbordløsninger for skoler, barnehager og kommunale etater og virksomheter.

 


Jeppedal ble imponert da mobilabonnentene skulle overføres til Phonero.

– Hele operasjonen gikk overraskende smertefritt. Vi fikk også raskt på plass moderne telefoniløsninger som avlaster kontorpersonalet. I dag kan du ringe direkte til den avdelingen du skal ha tak i, uten å gå veien om sentralbord eller annet kontorpersonale, sier Jeppedal.

 

Elisabeth Andersen er skolekonsulent på Kjellervolla skole i Lillestrøm. Skolen gikk over til mobilt bedriftsnett fra Phonero sommeren 2022 og er godt fornøyd med tjenesten.


KUNDESERVICE Å BLI GLAD I

Det er likevel Phoneros oppskrift på kundeservice som Jeppedal setter aller mest pris på. Den handler om personlig oppfølging og relasjonsbygging med kunden.

–  Vi har fått et eget kundeteam i Phonero som er ansvarlig for leveransene til oss. Det betyr at vi er på fornavn med de som skal hjelpe oss. De kaster seg rundt på kort varsel når vi ber om assistanse. Jeg har aldri fått andre svar enn «ja» fra den kanten, sier Jeppedal.

Når det er sagt, er det ikke så ofte Jeppedal og hans kolleger trenger å be om hjelp.

 – Vi har fått brukervennlige tjenesteportaler og digitale verktøy som gjør oss svært selvhjulpne. Vi fikser det meste selv, enten det er å opprette eller slette mobilabonnenter, administrere SIM-kort eller gjøre andre administrative tilpasninger, sier Jeppedal.

 

KOMMUNESPESIALISTEN

Phonero er storleverandør til kommunal sektor og kommuneteamet har ansvaret for 105 kommuner og fylkeskommuner. Avtalen med Lillestrøm er del av en større leveranse til 21 kommuner med nær 25.000 abonnenter i kommunesamarbeidet «Kommuner i Viken».

Storkundeansvarlig i Phonero, Cathrine Thomassen, gleder seg over tilbakemeldingene fra Lillestrøm kommune.

– Vi er stolte av det miljøet vi har bygd opp på kundeservice. Alle våre storkunder får en personlig kundekontakt hos oss som de kan ringe til når det trengs. Når noen ringer, ligger det i vår natur å stille opp på kort varsel, sier Thomassen.

Følg oss på sosiale medier